Przekładnie pasowe są odpowiedzialne za przenoszenie napędu z jednostki napędowej na ruchomy element maszyny. Dzięki temu wraz z obrotami wału silnika obraca się też wał urządzenia, wprawiając w ruch jego elementy robocze. Konstrukcja przekładni jest bardzo prosta. Składa się z dwóch kół i cięgna lub kilku cięgien. W maszynach rolniczych i motoryzacji znajdują zastosowanie przekładnie pasowe, w których cięgnem są paski o różnej konstrukcji. Aby mechanizm funkcjonował wydajnie i wykorzystywał pełnię możliwości, niezbędne jest precyzyjne dopasowania kół i pasów. Oferta firmy Damek obejmuje koła pasowe pod pasy klinowe, płaskie i zębate. Różne typy tych elementów pozwalają na dopasowania pasków i zbudowanie przekładni o odpowiedniej mocy i momencie obrotowym. Uzyskanie odpowiednich parametrów jest możliwe po dokonaniu wielu obliczeń.
Koła do przekładni pasowych w ofercie Damek
Koła pasowe pod pasy klinowe różnią się od tych przeznaczonych do stosowania z pasami płaskimi czy zębatymi. Podstawową cechą różnicującą jest kształt rowka, w którym jest umieszczane cięgno. W przekładniach pasowych z paskiem klinowym ma on kształt trapezowego wgłębienia. Koła do pasów płaskich mają płytkie, geometryczne wyżłobienia. Do pasków zębatych stosuje się koła z rowkiem wyposażonym w zęby. Te ostatnie są też uzupełniane o pierścienie Seegera, które stosuje się do unieruchamiania kół zębatych.
Oferujemy koła pasowe do różnych typów przekładni pasowych. Występują one w kilku rodzajach, w zależności od typu użytego pasa. Sprzedajemy:
- koła pasowe pod pasy klinowe (koła pasowe klinowe z rowkiem),
- koła pasowe pod pasy płaskie (gładkie)
- koła pasowe pod pasy zębate (z rowkami ułożonymi w poprzek obwodu).